Povez: Tvrdi
Izdavač: Geopoetika, Beograd
Prevod: Igor Cvijanović
Godina izdanja: 2010.
Obim: 200
Format: 24 x 17
Stanje: novo
“Ekološka se odnosi na razumevanje organizama i njihovih ekosistema, a inteligencija podrazumeva kapacitet da se uči iz iskustva i efikasno ophodi prema svojoj okolini. Ekološka inteligencija nam omogućava da primenjujemo ono što naučimo o načinima na koje ljudska delatnost utiče na ekosisteme da bismo nanosili manje štete i ponovo živeli održivo u svom kutku – a danas je to cela planeta. Sadašnje pretnje zahtevaju da izoštrimo jedan novi senzibilitet, odnosno kapacitet za prepoznavanje skrivene mreže povezanosti između ljudske aktivnosti i prirodnih sistema i tananih složenosti njihovih preseka. To buđenje prema novim mogućnostima mora dovesti do zajedničkog otvaranja očiju, to jest, do promene naših najosnovnijih pretpostavki i percepcija, one koja će pokrenuti promene u trgovini i industriji, kao i u našem pojedinačnom delovanju i ponašanju. Baš kao što socijalna i emocionalna inteligencija nadograđuju sposobnost za sagledavanje perspektive drugih ljudi, saosećanja s njima i izražavanja zabrinutosti, ekološka inteligencija proširuje taj kapacitet na sve prirodne sisteme. Da bi se iskoristila ta inteligencija, moramo odmaći dalje od razmišljanja koje smešta ljudsku vrstu izvan prirode; činjenica je da živimo isprepletani u ekološkim sistemima i da utičemo na njih, bilo pozitivno bilo negativno – kao i oni na nas. Potrebno je da otkrijemo i podelimo između sebe sve načine na koje ta intimna međusobna povezanost deluje, da sagledamo skrivene obrasce koji povezuju ljudske aktivnosti s višim kretanjem prirode, da razumemo svoj pravi uticaj na nju i da naučimo kako da činimo više dobra.”
U ovoj provokativnoj knjizi Danijel Goleman nam pokazuje da će se sve u vezi sa time šta i zašto kupujemo promeniti. Do dana današnjeg, tvrdi on, naše razmišljanje o problemima kao što su životna sredina, opasnosti po zdravlje ili izrabljivanje dece, ostalo je jednodimenzionalno, usredsređeno samo na pojedinačne probleme izolovane od svih ostalih. Naša „zelena” svest toliko je površna da često proizvedemo više štete nego koristi tako što ignorišemo granice do kojih seže opasnost izazvana našim postupcima i proizvodima koje kupujemo.
Ekološka inteligencija donosi veliki broj upozoravajućih i bolnih činjenica o predmetima koje svakodnevno koristimo mi i naša deca i pokazuje nam kako će fenomen radikalne transparentnosti – dostupnosti kompletnih informacija o svim aspektima nekog proizvoda – uskoro početi da menja moć potrošača i sudbinu poslovanja. Kompanije više neće moći da kontrolišu sopstvenu reputaciju. Po prvi put će ono što kažu biti daleko manje značajno u odnosu na ono što u stvari rade. Postaće istinski odgovorne.
Prepuna praktičnih uputstava, ova knjiga postaje neophodan priručnik za razumevanje očekivane, neminovne revolucije informacija!